Ako ste dovoljno smeli da napravite saunu u svojoj kući, nećete morati puno da brinete o svom izgledu i  pravilima njenog korišćenja. Ipak, ako posećujete saunu i delite sa drugim ljudima, potrebno je da se pridržavate određenih pravila. Imajte u vidu da, iako postoje brojne pogodnosti saune, one nisu prilagođene svima, posebno ljudima koje imaju narušeno zdravlje.

Image

Opšta pravila za upotrebu saune

  • Pre korišćenja saune se istuširajte.
  • Prilikom ulaska/izlaska u saunu budite brzi kako biste sprečili gubitak toplote iz saune.
  • Obratite pažnju na odeću koju ćete nositi u sauni. U nekim saunama prihvatljivo je da budete nagi, dok je u drugim poželjno nošenje peškira ili kupaćeg kostima.
  • Bez obzira jeste li nagi ili ne, nikad nije prikladno da sednete direktno na klupu. Obavezno ponesite peškir na kom možete sedeti i ponesite ga sa sobom kad krenete.
  • Nemojte koristiti pribor za ličnu higijenu tokom korišćenja saune (brijače, pincete, češljeve).
  • Izbegavajte obilne obroke pre korišćenja saune.

Koliko je vremena potrebno provesti u sauni?

Članak objavljen u Američkom časopisu za javno zdravlje preporučuje da zdravi ljudi ne sede u sauni duže od 10 do 15 minuta. Ako saunu koristite prvi put, postepeno prilagođavajte svoje telo i sa korišćenjem saune počnite lagano, u sesijama ne dužim od 5 do 10 minuta kako bi se Vaše telo prilagodilo toploti koju sauna pruža.

Savet:

Tradicija finske saune često se završava uranjanjem u hladnu vodu.

Obratite pažnju na svoje zdravstveno stanje ako planirate da na taj način normalizujete temperaturu tela jer ovaj način rashlađivanja često nije prihvatljiv za sve.

Image